6.5.08

QUINA VESPRADA POÈTICA A L'I.E.S L'HORT DE FELIU D'ALGINET!



Fa anys , quan anava treballant amb un representant, quan algun recital es convertia en una cosa molt laboriosa, o no reunia les condicions suficients perquè se m'escoltara amb dignitat i jo m'enfadava, ell sempre em deia: "Vicent, és un -bolo- alimentari" ; però a mi mai em van agradar els "bolos alimentaris". Hui a Alginet, qualsevol persona aliena a açò de la poesia i que analitzara l'espai, el nombre d'assistents, el soroll exterior, les presses, etc. etc que hi ha hagut al voltant del recital, podria dir que he tingut "un -bolo- alimentari", però no ha sigut així, sinó que ha sigut una vesprada molt especial, de molt de treball això sí, però un treball àmpliament recompensat per l'atenció dels alumnes i la sensibilitat dels professors. Ja són molts anys els que estic en açò, i mai van haver-hi dos recitals exactament iguals, però això de hui ha superat totes les expectatives, Pepa la professora organitzadora de la vesprada poètica, va aconseguir impregnar-me de la seua passió per iniciar l'alumnat de l'institut en la poesia, i jo que sempre faig un passe d'aproximadament una hora, per a un nivell determinat i un nombre limitat d'alumnes; m'he vist immers en una voràgine poètica que m'arrossegava i m'omplia a un temps; he fet tres passes d'aproximadament mitja hora cada un i ha passat per ells pràcticament tot l'alumnat de l'institut i a més pel mateix preu. I a pesar de tots els contratemps haguts, que no han sigut pocs, puc concloure dient que ha merescut la pena, compartir poesia i paraula amb estos jóvens d'Alginet i el seu professorat, a més amb la sorpresa , tan agradable, de trobar-me entre les professores de l'institut a la meua amiga/cosina María José Casasús . Em queda la sensació que la llavor poètica segur que arriba a algun dels assistents i amb això ja és suficient; m'agradaria paladejar més espaiet tot açò, informar al professorat i alumnes interessats sobre autors que he recitat i tantes i tantes coses, però bo a qui s'acoste fins a mi, sap que em té per a ampliar quant he dit sobre la poesia. A continuació faig un resum del que he recitat i així podreu recordar-ho i si ho considereu podeu buscar informació o demanar-me-la:

1 passe (1 i 2 E.S.O)
Trabalenguas
Poemes de Juan Bonilla (la resposta del pètal.- Epitafi de l'enamorat)
Narració "Buida o plena" sobre la carreta
Embarbussaments (Carles Cano, Miquel Desclot, Pere Quart)
Poema de Liliana Cinetto (Amor amb faltes d'ortografia)

2 passe (3 i 4 E.S.O)
Trabalenguas
Poemes de Juan Bonilla (la resposta del pètal.-Epitafi de l'enamorat.- La pàtria)
Prosa poètica de J.V.Marqués (l'all porro i la carxofa)
Poemes de la presó de David González
Els reis són els pares de Quintin Cabrera

3 passe (Batxiller)
Prosa poètica de J.V.Marqués (l'all porro i la carxofa)
Els amants de V.A.Estellés
Poema de Pepe Ramos (el poema desesperat del xic que el deixa la nóvia)
Post-it de Raúl Vacas (sobre el perdó)
Fragment de Tirallonga dels monosíl·labs de Pere Quart
Paisa d'Uberto Stabile
Un conte bonic de J.V.Marqués
Ressaques de Karmelo Iribarren
Ciencias de Maria Eloy
Els reis són els pares de Quintin Cabrera

NOTA: podeu demanar-me informació sobre els poemes, però també podeu tenir coses dins les pàgines següents d'internet:

www.lasafinidadeselectivas.blogspot.com
el llibre en castellà de David González el teniu sencer en www.babab.com
i la majoria dels poemes entrant pels autors

!Salut i poesia!

No hay comentarios: