1.5.09

3 RECITALS EN EL DÍA DE HUI: BIBL. MONTCADA, IES FTE SAN LUIS.- TEATRE CAPRI DE PATERNA



La imatge, és un poema visual d'Antonio Gómez.

És quasi l'una de la matinada, acabe d'entrar en ma casa d'Enguera, vinc rendit però ple de sensacions i vull deixar-les ací escrites, perquè d'esta manera demà quan m'alce i les torne a llegir, em faran reviure algun dels moments tan bells que hui he passat recitant.

BIBLIOTECA MONTCADA.- XIQUETS COL.LEGI PÚBLIC : JOSÉ MARÍA OLTRA
Vaig començar el dia, recitant de deu a onze del matí, per als xiquets i xiquetes del col·legi públic José María Oltra de Moncada i els seus mestres, dins de la campanya d'animació lectora poètica, que la biblioteca pública d'eixa població, està oferint als col·legis. En dies passats, vaig recitar per als xiquets de primària d'este mateix col·legi, va ser una experiència bonica, que hui s'ha repetit, amb un grup de xiquets i xiquetes, de quart de primària. Estos xiquets, de sensibilitat exquisida, havien preparat prèviament, els seus propis poemes, així com els del llibre LA LLUNA QUE RIU de Marc Granell, poema que han recitat tota la classe, conjuntament amb qui escriu estos comentaris.

IES "FUENTE DE SAN LUIS".- VALÈNCIA
A les 13,30 hores, en l'IES "Fuente de San Luis", ens esperaven, per a recitar als alumnes de batxillerat. L'experiència ha sigut senzillament deliciosa, havíem sigut contractats per la professora de llengua i literatura castellana Carmen Aparicio, ella ha disfrutat del recital amb altres professors i uns setanta alumnes de batxillerat. Hem recitat poemes de Josep Vicent Marqués, Dino Lanti, Vicent Andrés Estellés, Karmelo Iribarren, Pepe Ramos, Travallengües, Pablo Neruda, Uberto Stabile, José Agustín Goytisolo, Quintín Cabrera etc. Etc. Els jóvens han manifestat un respecte impressionant, estic convençut que han disfrutat tant com jo, escoltant el programa que Cristina i jo els havíem preparat. La sirena de canvi de classe s'ha escoltat, i a nosaltres ens quedaven tres poemes per recitar, a petició general els hem recitat tots. Aquestos alumnes m'han fet sentir molt feliç fent el que faig. Hi ha que tenir en compte que després del nostre recital la majoria d'ells finalitzava el dia i mamprenia el pont. I alli, s'han quedat a escoltar les paraules dels poetes.

TEATRE CAPRI DE PATERNA.-
A les 19,30 en el bonic Teatre Capri de Paterna, hem realitzat un recital de Pablo Neruda i Miguel Hernández. Una llàstima que potser per ser vespra de festa, el públic ha sigut escàs, però això sí, un públic valorador de la bona poesia, algunes alumnes de Lucho, algunes alumnes meues i alguna persona que ha vingut per lliure al recital (poques); pense que han disfrutat dels versos que els hem oferit.

Resumint , hui, ha sigut un dia ben poètic per a xiquets, jóvens i adults, i jo he gaudit de la gran sort, de ser la veu que ha dut eixos versos, fins els sentiments de xiquets, joves i adults, en un mateix dia. !Tot un luxe!.

I com ja estem en el dia 1er de maig , ací deixe escrit un poema de Alvaro Moreno Marquina, un jove poeta madrileny...

EL DÍA DEL TRABAJO

Hoy es primero de mayo

me sorprendo
(sin estar tan desesperado
como para alegrarme)
de que El Corte Inglés
Carrefour
o Telefónica
no hagan con él
otro Día del Padre,
de la Madre
o de los enamorados...

pero es cuestión de tiempo,
flexibilidad laboral, libertad de mercado
y nuestro silencio

en el sudeste asiático
siguen trabajando madres, padres,
y también los hijos
para que podamos regalar un móvil
al que más amamos
en el próximo día del trabajo.

9 comentarios:

Anónimo dijo...

Vicent Camps soc una alumna de 1r de batxiller d'art del ies font de san lluís he de dir que no he pogut deixar de mirar-te i escoltar-te perque m'has cautivat desde el primer minut,la música m´ha encantat,també la poesía que no rima amb cursileria amb les que ens has deleitat,i sobretot, el tó i la forma amb que transmets de manera tan simple tots eixos sentiments,per mi haguera estat una estona més.Espere vore't en un alre recital
Gracies per fer el que fas.

Anónimo dijo...

Hola!! Soc una alumna del ies font de sant lluís, vaig a ser sincera, pensava que anava a ser un rotllo, y per a la meua sorpresa m'ancantat!!! a sigut una experiencia que crec q mai vaig a olvidar. Moltes gracies, per obrirm els ulls, ara mire la poesia d'altra manera.
Percer la poesia de Dina lanti m'agradat molt!!!
Gracies per tot vicent.

vicent camps dijo...

Duc vint anys recitant, i quan pense que estic cansat de fer quilòmetres portant la veu dels poetes a tants llocs, paraules com les vostres, plenes d'una energia que em contagia i una sinceritat que m'emociona, fan que li trobe sentit a tot el que faig. Em dieu que possiblement mai podreu oblidar el moment poètic que hem viscut junts, tampoc jo, creieu-me. Se'm podran oblidar moltes coses, però no oblidaré mai les vostres mirades de descobriment, davant de la paraula dels poetes que vaig dur fins a vosaltres el matí de dijous passat. Gràcies per mirar la poesia amb eixos ulls tan oberts, que em van paréixer finestres per on aguaitar al vostre interior i deixar eixos versos. Gràcies.
P.D. si voleu el text d'algun poema dels recitats, i la vostra professora segueix de baixa, no dubteu a demanar-m'ho.

evamaria:pau dijo...

hola soy una alumna del colgio de catral me encantan tus poesias de mayor quiero ser como tu jajaj

vicent camps dijo...

Hola Eva María, me encanta que te encante la poesía. Y estoy seguro que con esa sensibilidad, cuando seas mayor, serás lo que tú quieras ser. Un beso llenito de poesía, para tí y para tus compañeros y compañeras del cole. El jueves que viene volveré a colgar en el blog un poema para los niños y niñas de Catral, para recordar el día que nos conocimos. Si véis que se me olvida, hacedme memoria.

evamaria:pau dijo...

hola vicent soy eva maria escucha he actualizado en mi blog cotigo si quieres entrar es:www.bigpau.blogspot.com

deja comentarios porfi te lo repito:www.bigpau.blogspot.com

Anónimo dijo...

soy manuel yeeeeeeeee payo

Susana dijo...

Aunque es cierto que eramos pocos, la tarde en el Capri fue especial, se creó una atmosfera llena de poesía, amistad y vuestras voces.

Gracias por todos estos momentos, Susana

vicent camps dijo...

Es cierto, todo lo que dices Susana, pero aún así, esta vida rápida que vivimos, la mayoría de las veces sin reflexión, hace que no nos detengamos ni un instante en aquello que ni es rentable, ni es tangible; la poesía salvo algunas excepciones entre las que te cuento y me cuento, es materia que requiere de sensibilidad y la sociedad, que nos hemos construido un poco entre todos, carece en general de esa sensibilidad. Yo también pienso que mereció la pena, esa tarde noche especial en el Capri de Paterna, con Miguel Hernández, con Neruda, con Lucho y el cariño, de nuestro escogido público. Gracias, Susana.