8.4.08

LA POESIA VA PASSAR UNA VESPRADA PER MONTITXELVO I ES VA QUEDAR A VIURE DINS LA BIBLIOTECA, AMB ELS XIQUETS I XIQUETES DEL POBLE





La Biblioteca Valenciana , a través d'un programa d'animació lectora acosta a algunes biblioteques, els espectacles que prèviament s'han fet en Sant Miquel dels Reis. Enguany, vaig per la nostra terra recitant per a xiquets i xiquetes de 5é i 6é de primària, que són les edats per a les que vam preparar programa en Sant Miquel dels Reis. Alguns dels pobles on recite tenen un nombre reduït de xiquets i el programa cal variar-lo perquè arribe al ventall d'edats presents en el recital, és una cosa que en general no m'agrada fer, perquè els poemes que servixen per a una edat no servixen per a l'altra. Encara així, el passat dia 3 l'excepció va confirmar la regla, perquè vaig estar en Montixelvo, un xicotet poble de la Vall d'Albaida, on uns quants xiquets i xiquetes animats per Elisabeth la bibliotecària, m'esperaven plens de sorpresa davant de la poesia. El recital no va ser per a cinqué i sisé de primària, hi havien des de 4 fins a 11 anys en el recital, i allí junts vam recitar, ens vam fer endevinalles, i sobretot vaig gaudir de la imaginació d'estos xiquets. Motivat per l'actitud d'Elisabeth i la dels xiquets, vaig creure convenient continuar amb el treball iniciat i els vaig enviar algunes fitxes amb activitats poètiques, perquè tot no quedara en una sola vesprada de poesia. Que sorpresa tan agradable, quan Elisabeth em diu que els xiquets han construït poemes amb la seua ajuda; poemes il·lustrats amb magnífics dibuixos i m'acompanya fotografies d'eixe treball. Vull deixar constància en el blog i animar-los a que continuen amb eixa nova diversió, que consistix en imaginar mons nous a través de la poesia. La cara de Carlos i Rosa junt a Elisabeth , després de construir el seu nou poema ho diu tot. La poesia va passar una vesprada per Montitxelvo i es va quedar a viure dins la biblioteca, amb els xiquets i les xiquetes del poble.

No hay comentarios: