22.4.10

LA POESIA ESTÀ EN BONES MANS


Ahir i dins de la Campanya d'Animació Lectora Poètica, que estic fent per als xiquets i xiquetes de Montcada, dins la Biblioteca Pública, vaig gaudir d'un recital ben bonic amb els joves i les mestres de l'escola San José, com tots els que han vingut fins ara i ja en són molts, puc comprovar, que la imaginació, la creativitat i la sensibilitat estan, i sols hi ha que provocar, animar, buscar i trobar en els caps i els sentits d'estos xiquets i xiquetes, que durant el recital, escriuen un poema amb mi.

Hui de matí, hem estat Cristina i jo, en l'IES de Nules, fent un recital d'autors valencians per a l'alumnat de 1er de batxillerat, l'ambient molt bó, ja havia estat a Nules, feia molts anys, Roser, la professora que ens ha contractat, m'ho ha recordat, un amic d'ella li havia deixat un disc meu que li vaig regalar, fa almenys 10 anys. Molt fàcil, que algun dels joves que hui estaven al recital, ja m'hagueren escoltat en la seua infantesa. Però, el que està molt clar, és que quan els textos, són bons i sobretot són pensats per a un públic jove, la poesia arriba. Ja ho crec. A més , a més, hem llegit un poema d'una alumna , que estava molt ben treballat, poesia trobadoresca, plena de sensibilitat i tendresa. Els seus companys, han escoltat el treball de Rocío amb una gran atenció.

A continuació, escric uns versos, del poema treballat pels xiquets de 5é i 6é de primària de Moncada i del poema de Rocio, alumna de batxillerat de Nules, com a mostra aclaridora, de tot el que he escrit....

xiquets i xiquetes 5é i 6é primària
.../...
La poesía
es como una selva en la mente
donde crecen las ideas

y si abrimos
las ventanas de nuestra imaginación
permitiremos que entren
versos bonitos
.../...

Fragments poema de Rocio
Alumna batxillerat

.../...

Ets com una cosa que ja no puc
evitar que al pas s'encreue,
com si en una llei no creure
fos trobar en ella l'absurd,
quedant-te atrapat en l'ensurt,
com un bes que no es fa als llavis
i fugint dels teus ulls savis
besa només una galta,
com cançó que al cor s'escampa,
i per ella la veu no surt.
.../...

No hay comentarios: