9.2.09

ALTRE REGALET .- VICENT CAMPS RECITA "PORCA VIDA" DE CARLES CANO




PORCA VIDA de Carles Cano

Jo sóc el porc, i negre o blanc
siga un marrà comú o ibèric,
quan em tiren dalt del banc
cride absolutament histèric.

Veig el tall brillant del ganivet
i la cua se m’entortolliga
ja s’acosta fins la meua pell.
Ai! Les cames em fan figa.

Què voleu gent remaleïda?
Perqué em tusteu les costelles?

Que hem de voler bèstia exquisida?
El teu morro, cara i orelles.

I amb els budells ben nets
farem bones botifarres
xoriços llonganissa, fuet
i ho omplirem tot de magre.

I no us tindria igual, gentola,
ficar ceba, all I safanòria,
omplir una bona cassola
i oblidar-nos de la història?

Com comparar els teus pernils,
el llom, les xulles tan tendretes,
tota la cansalada i el sagí,
amb unes tristes verduretes?

Mireu que us pegaré mal,
que sóc fatal pel colesterol,
que la tensió anirà cap a dalt
i potser tindreu un atac al cor.

Deixa’t estar de romanços!
La sort fa temps està tirada,
seguirem tots els passos
per fer una bona fritada.


I allà seguiren el pobre porc
I els sords i tossuts carnissers
Discutint de la vida I la mort
Però sembla que no els serví de res.

No hay comentarios: